2014/03/12

Roló: "Passzjátékban és a helyzetkihasználás terén is javulnunk kell"

Szorgalmasan termeli a gólokat Roló, az Aljas család legújabb játékosa, ezzel együtt nem elégedett önmagával. A helyzetkihasználás terén mindenképpen előrelépne, de más észrevételei is akadtak mind a támadás, mind a védekezés tekintetében.

Két teljes szezonon túl vagy már velünk. Milyennek ítéled az Aljas családban eltöltött időszakot?
- Továbbra sem vagyok elégedett a teljesítményemmel. A helyzetkihasználásomon sokat kell még javítanom, remélem a következő szezonban sikerülni fog fejlődni e téren. Sajnos úgy érzem, hogy támadásban túl ritkán vállalok fel cseleket, egy az egy elleni szituációkat, míg védőként túl szívesen alkalmazom azokat. A téli szezon sem úgy alakult, mint ahogy terveztem, terveztük. A bravúrgyőzelmeket hozta a csapat, azonban sajnos sok könnyűnek ígérkező meccset buktunk el a tél folyamán. A csapat erőssége a védekezés, ezért is volt fura, hogy velem együtt fejvesztve támadtunk, míg hátul Imit kiszolgáltattuk a kontráknak. De hát meg kell adni kapusunknak is a lehetőséget, hogy bizonyíthassa kivételes tehetségét, extraklasszisát - mondta Benji az Aljas Online-nak.

Ha már a helyzetkihasználást felhoztad. Hogyan lehetnénk hatékonyabbak a kapu előtt, meg általában véve támadásban?
- A helyzetkihasználáson felül én a passzjátékban látom még a problémát. Sokszor csak előre látunk a pályán. Pedig ilyen kis pályán a hátrapasszok is fontosak a meccs megnyerését tekintve. A helyzetkihasználásnál szerintem sok múlik azon, hogy sztahanovista barátunkkal, Norbival az élen mindannyian keményen dolgozunk nap mint nap. A szellemi fáradtságra fogható szerintem a sok kihagyott helyzet.

Norbó amúgy hogyan viseli, hogy Te rúgsz több gólt?
- Enyhén provokatívnak érzem ezt a kérdést. De Norbi, csapatkapitányunk sasszemét örökölve, reálisan látja a helyzetet és természetesnek veszi, hogy szezononként én szerzek több gólt. Saját elmondása szerint már akkor is elégedett, ha ötön belül van szezon végén. 

Szerinted mi az oka annak, hogy jó csapatokat megverünk, gyengébbektől meg kikapunk?
- Én ezt nem a koncentráció vagy megfelelő akarat hiányának tudom be. Ahogy már kitértem rá, a csapat erőssége a védekezés és a biztos alapokból indított támadások. Ha megérezzük, hogy gyengébb az ellenfél, azonnal feladjuk a "nyerő" taktikánkat és az amúgy jó védekezésünket jelentősen gyengítve túlzottan támadunk. Ez azt eredményezi, hogy a gyengébb ellenfél 4 emberrel visszaáll, mi pedig nem tudjuk feltörni a védekezésüket. A gyors kontrákból pedig sorra kaptuk a gólokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése