2011/06/19

Kiderült: lehet Kisvárdán forinttal fizetni!

Az Aljas Online elsőszámú feladata az Aljas család megfelelő szintű tájékoztatása, így nem mehettünk el szó nélkül amellett a fontos kérdés mellett sem, amely egy elektronikus levélváltás során fogant meg Norbó agyában. Nevezetesen: vajon Kisvárdán lehet-e forinttal fizetni?

Csatárunk nem állított könnyű feladat elé minket, de szerencsére az MNB sajtóosztálya a legjobbkor sietett segítségünkre a következő közleménnyel:

"Tisztelt Csóti Norbert!

A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2001. évi LVIII. törvény 4. § (2) bekezdése szerint az MNB által kibocsátott bankjegy és érme - ideértve az emlékbankjegyet és emlékérmét is - a Magyar Köztársaság törvényes fizetőeszköze.


Üdvözlettel, Simor András"


A Columbo-sorozat epizódjainak tapasztalataira építve ezek után már csak egyetlen nyitott kérdés maradt, Kisvárda földrajzi helyzetének meghatározása. Természetesen a legilletékesebbhez fordultunk a helyzet súlyára való tekintettel:

- Kisvárda egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéhez tartozó település, az pedig teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy a megye egész területe Magyarország részét képezi. Következésképpen leszögezhetem, hogy lehet a településen forinttal fizetni. Erről egyébként empirikus úton is meggyőződtem: a Havas-franchise helyi kirendeltségében vásároltam egy kisfröccsöt, és elfogadták a fém ötvenesemet, sőt magyar fémpénzben kaptam vissza - közölte Forman Balázs az Aljas Online-nal.

Megkeresésünkre Magyarország legígéretesebb földrajztanára, Szabó Mátyás ennyit közölt: "ó, baszd meg".

1 megjegyzés:

  1. bár nagyon ígéretes és vicces cikk született a kérdésből, azért szerintem Maki sasszemnek elkerült a figyelmét egy kis apróság!

    idéznék a kérdéses levelezésből:
    F.Zs.: Ha meg a kisvárdai strandra megyünk szombaton ott a forintot is elfogadják :D
    Cs.N.: Kisvárdán elfoganak forintot?

    bár nem tettem smile-t a végére, számomra egyértelmű volt a kérdés lényege!

    VálaszTörlés